Have a cherry and be merry!
Ce este neputinta? Imposibilitatea de a face un lucru? Faptul ca nu reusesti sa-ti depasesti propriile limite? Paralizie sufleteasca sau mentala? Deznadejde? Teama de a esua? Toate cele enumerate?

Mi-e greu sa compun o definitie a neputintei... Stiu doar sa descriu sentimentul... Si este crunt deoarece fiinta umana este condamnata astfel la micime, devine brusc o farama in Univers, o pata care se estompeaza usor-usor. Nu ca ar fi mare lucru in realitate, insa macar in mintea sa insemne ceva mai mult!

Ati simtit vreodata cum vi se scurge vlaga din vene? Cum va prabusiti intr-o mare de lacrimi si toata puterea care v-a mai ramas se aduna intr-un urlet? Si va chinuiti sa ridicati un deget, nu mai zic de frunte... Pentru mine, asta-i neputinta! Mi-e teama de ea si o resimt de cele mai multe ori atunci cand nu am controlul asupra unei situatii, atunci cand realizez ca, oricat m-as stradui, lucrurile pur si simplu nu se leaga.

Nu-mi spuneti ca nu exista "Nu pot!", ci doar "Nu vreau!" ca nu este asa... Uneori, chiar este imposibil sa duci ceva la bun sfarsit deoarece traim intr-o lume limitata fizic. Alteori, ne limitam singuri si nu ne putem elibera decat prin spirit, dar putini dintre noi reusim cu adevarat!

Parerea mea este ca cel mai bun lucru pe care putem sa-l facem este "learning to live with it". Acceptarea neputintei alina durerea, consoleaza orgoliul ranit, netezeste drumul care se asterne inainte, caci acesta exista. Lumea nu se sfarseste totusi odata cu neputinta! Sau avem o a doua optiune: sa fim unul dintre cei putini...

Etichete: | edit post
Reacții: 
2 Responses
  1. Zo, Bibo, chestia cu "nu pot" - stii bine ca nu sunt de acord. E de fapt "nu am resurse, putere sau motivatie sa incerc mai mult". Da, multe chestii sunt limitate sau self - limited. Dar doar dupa ce ai incercat de ti-au iesit ochii din cap, atunci poti sa te resemnezi si sa zici "I give up, ca m-am dat peste cap, si astia/astea/asta nu ma ajuta sa duc la capat ce vreau".
    Esenta, "Dumnezeu nu iti cere sa reusesti. Iti cere sa INCERCI."


  2. "Pot sa incerc" este diferit de "Nu pot, punct!"...


Trimiteți un comentariu

YO, DROP THE VERSE!